čtvrtek 22. prosince 2011

Pověz mi blogu kam, kam se na Štědrý večer vydat mám?

Měl by snad někdo nějaký nápad na Štědrý večer? Pár zvláštních jsem už zažil a nerad bych se opakoval. Z těch co stojí za zmínku a pamatuji si je skoro víc, jak ty klasické a veselejší jsou většinou ty prožité bez stromku, kapra, dárků i cukroví. 


Exotický byl Štědrý večer v tropech v chýši mezi domorodci křesťanského vyznání, nebo v Indii na pohřebním ghátu coby aktivní účastník pohřebního. Osamělý byl Štědrý večer po rozvodu na tehdy zcela opuštěném Václavském náměstí a liduprázdných ulicích v centru Prahy, a u ohně v brdských lesích, které jsou jindy přeplněné. Poučný byl Štědrý večer mezi bezdomovci na vlakovém nádraží. Bezmocný byl tehdy na ošetřovně coby nemocný. Zoufalý byl ve službě vojenský, kdy sloužil jsem, jako ponocný. Dojatým byl na Štědrý večer v katolické rodině, kde byl jsem hostem nezvaným a nakonec přizvaným. Příjemné to bylo v rodinách mých přítelkyň bývalých. Úsměvné až smutné byly večery u měšťáků z rodiny Homolkových. Konzumní byl Štědrý večer v hospodě. Ztracený byl Štědrý večer, který jsem zaspal. Zapomenutý byl Štědrý večer na který jsem úplně zapomněl. Prázdné byly ty večery, kdy byl jsem doma zcela sám. Tajemný byl loňský Štědrý večer při tajné návštěvě kamaráda ze strážní služby, kdy jsem se musel vyhýbat kamerám. 

To nemá být žádost o pozvání tam, kde se to slaví podle tradic, ale inzerát na ujeté nápady podobných ztroskotanců, kteří chtějí ten den nějak prožít a ne jen přežít. Prý je to tady sociální, tak vyhazuji svou síť a doufám, že se třeba někdo chytí a bude to i pro něj síť záchranná. Už mi nebaví pořád se někam vnucovat a tak bych to rád nechal na jiných. Napadá mi pár témat k netradičnímu prožití, které ještě nemám. Co takhle Štědrý večer seznamovací, přátelský, recesní, pracovní, kriminální, drogový, válečný?

Umím být skoro vším  
co budete chtít být i vy, 
jen chtít a být.

Šťastné a veselé Vánoce 
a pěkný Štědrý den všem, 
i těm ostatním.

Janek (Zdeněk Janeček)

P.S. Ještě něco pro nezasvěcené, aby nebylo nic neobjasněné. 

Žádné komentáře: