pondělí 11. června 2012

Doporučený a ověřený postup, jak přežít pád plošiny z 25 metrů.

Doporučený a ověřený postup, 

jak přežít pád plošiny z 25 metrů. 


„I volný pád se může na okamžik zdát letem.“ 


1. Zachovat klidnou hlavu a nezdržovat se zbytečně modlitbou. 
Když už to vypadá, že to k zemi půjde nevzhlížet k nebi, ale na zem kam to asi spadne.

2. Vybrat si dobré místo v koši a rychle se do něčeho zabalit.
(Zvolil jsem levý roh, který se zdál konstrukčně nejpevnější pro dopad a taky jsem nemohl vypadnout ven před dopadem mezi zábradlím. Zabalil jsem se hlavně zepředu do černého sametu, a řekl si, že to můžou eventuálně využít i funebráci.)

3. Stočit se do vajíčka v podobné poloze, jako při nouzovém přistání v letadle.
(Hlavu jsem položil na kolena a nohami ze zapřel o roh.)

4. Když už to padá, tak zatajit dech a zpevnit svalstvo.

5. Počítat vteřiny a odhadnou moment dopadu.
Tady se můžou modlit ti co to potřebují. Těch pár vteřin se zdá věčnost. Jako filmař jsem čekal nějakou předsmrtnou projekci života a ono nic.

6. Po dopadu nepanikařte a vylezte v klidu, aby si člověk neudělal tržnou ránu o trosky plechu.

7. Počkejte s oslavou až po dechové zkoušce na alkohol.

8. Nikdy se nebojte a nevzdávejte to.

Jak se říká; "Člověk přežije všechno, kromě své smrti." Já tu svou smrt přežil už minimálně potřetí a to nepočítám zpackané sebevraždy. Jestli měl někdo opravdu kliku, tak to byl noční hlídač, který seděl ve stanu v místě dopadu a odešel si zakouřit. A prý, že kouření zabíjí. Když jsem viděl fotky, tak se ukázalo, že jsem zvolil asi tu nejlepší možnost. Vyskočit před dopadem z plošiny jsem zavrhl, protože po selhání hydrauliky byl koš už tak nakloněný, že se v něm nedalo stát a nedokázal bych se odrazit dostatečně daleko. Plošinou projela železná noha od rozlomeného stolu. Jednu chybu jsem udělal, nevyndal jsem si věci z kapes a mám naražené žebro od mobilní nabíječky. Jo mít tak víc času, tak bych stačil napsat i závěť. Škoda je tak velká, že člověk musí ještě koukat, aby ho nezabily dluhy a nedostal infarkt u soudu nad spory s pojišťovnou.

P.S. Možná by top chtělo promyslet nějaký universální postup, jak se zachovat při pádu několika osob, když nejlepší místo bude jen jedno a předejít dramatické i panické strkanici. Co třeba určit Kapitána plošiny, který se napřed postará o posádku i za cenu nasazení svého života?

Dodávám, že po hospitalizaci v krčské nemocnici, kde bylo toto sepsáno mi nebylo prokázáno žádné zranění kromě naraženého žebra a ani 12 rentgenů nenalezlo jedinou zlomeninu. Za dva dny jsem byl opět na plošině. 

Janek (Zdeněk Janeček) 




Žádné komentáře: