pátek 1. září 2006

Betel

Betel 


Pro můj vkus je betel hnus. 



To je snad poslední. Zítra bych chtěl vypadnout z města. Ještě nevím přesně kam. Až podle vlaku a autobusu, jak pojedou. Dnes rezervace nedělají. Tam už asi Internet nebude. Mějte se tam doma všichni fajn. Normálně bych už ani nepsal, ale ten včerejší zážitek musím popsat. Když jdu z Internetu večer na hotel. Že to mám dvacet metrů, tak jsem si řekl, že vyzkouším ty malé pytlíčky co tu každý do sebe sype. Prodávají to tu s cigaretami na každém rohu. Každý po tom plive na zem ty červené sliny. Už jsem to zkoušel konzumovat s tím betelovým listem do, kterého ti tu směs zabalí. Bylo to pěkně hnusný, ale teď mě svedl možný druhový výběr. Říkám si, když mi nepojede první bude dobrý další. Koupil jsem si těch pytlíčků víc. Nechal jsem si doporučit jeden výběrově silný. Obsahuje to betel, tabák a jiné stračky. Nic netuše jsem si to vzal do pusy ve sprše. Ze začátku skoro nic, celkem nevadící chuť. Pak to přišlo tak rychle. Cítil jsem strašně rychlý oběh krve, začala se mi točit hlava, euforické pocity, přestal jsem vnímat vodu. Tak rychlou opici jsem ještě neměl. Bez chlastu a jako, když to přeženeš. Jenom jsem vypadl ze sprchy na postel a čekal až se přestanu točit. Potom ledový pot. Předtím jsem to vyplivl. Ty červené flusance hnus. Sotva jsem si vypláchl pusu. Neměl jsem ani sílu a chuť si čistit zuby. Úplná apatie. Dokonce jsem ani nedokázal zhasnout světlo. Usnul jsem a probudil se až průjmem, doprovázeným silným zvracením. Ti Indové musejí být děsní feťáci. Vzít si to třeba někde na ulici, to by bylo žrádlo. Do těch dalších se mi moc nechce. Jinak ráno v pohodě. Žádný průjem či bolení hlavy, jako po opici. Tak to je zase jeden z těch lepších zážitků. No a dnes jsem si udělal, jeden z těch klasických konvenčních výletů na zdejší docela slušnou pevnost a tombs. Jak se později ukázalo, že to jsou hroby či hrobky. Ale stálo to za to. Idylka a pohoda. Po několika dnech zase první běloši. Viděl jsem tu taky v muzeu pěkně malované arabské talíře, takže nechápu, proč zas ti Indové jedí všechno jen z toho plechu. Taky se mi pořád smějí, že nezahazuji na zem papíry a plastikové láhve. Dokonce mi ukazují, že to mám hodit pod sebe. No a ještě jednu historku k Internetu. Dnes si to opět hasím ke svému počítači, kde mi dělají i jinou cenu, ale nepřesvědčil jsem je. Dnes je prý zavřeno a odchází. Tvrdily mi, že tu jiný Internet není. Ale to říkají vždy. Já si ho pokaždé nějakým šestým smyslem najdu. V tomto městě jsem jich našel pět. Někteří lidé ani neví co to je. Jiní se dušují, že tu nikde nemají žádný. Je pak nakonec sto metrů od nich. Podle L. Planet, tě moto rikša odveze za 150-20 Rp na tu pevnost. Já jsem to dokázal místními autobusy za 7,50 Rp. Jenom musíš zjistit, které to jsou a kde přestoupit. Taky je maso do nich nastoupit. Zásadně tady na stanicích nestojí. Prostě musíš vyčíhat slabé místo na křižovatce a při menší rychlosti naskočit. Docela dramatické. Jestli jsem se něčeho tady bál. Tak je to ta doprava. To je hrozný kličkovat mezi těmi, autobusy, auty, koly, rikšami a motorkami. Nikdy nevíš z jaké strany tě budou chtít objet a kam se máš uhýbat. Pak to nastupování, ale i vystupování. Dalším nebezpečím jsou psi. Už kolikrát na mě vyjeli tak, že jsem měl namále. Ono v těch kraťasech by se jim to dobře zakusovalo. Někdy ho místní odehnaly kamenem, jindy si ho podržely. Musím se proti nim postavit čelem. Nikdy od nich neodcházet. To po tobě vyjedou. Musíš jim ukázat, že se jich nebojíš. Jednou, jak jsem šlapal pěšky, šel pes za mnou asi 1 km. Pořád jsem se musel otáčet na něj, aby se zastavil a zvětšil se odstup. A posledním bodem zdejšího nebezpečí budou hadi. V zoo jsem je sice pilně studoval, ale, když je jich tolik. Taky mi několik lidí dost agresivně drželo za ruku. Vůbec mě nechtěly pustit. Že mě musí ukázat bratrovi nebo, že se musím napít. Vážně, vůbec je po dobrém nešlo přesvědčit. Včera jeden alkoholik za mnou chodil asi 1 hodinu a půl. Jinak pohoda. 


Citát dne: 

"Co říkáme, to platí. 
Když je to hloupé, platí, 
že jsme hloupí."
Pavel Kosorin 


Janek (Zdeněk Janeček) Hyderabadad, Indie 23.1.2ooo 


Žádné komentáře: